poniedziałek, 11 maja 2015

Holandia

Witam, jak minął weekend? Mi bardzo dobrze,wraz z mym M wybraliśmy sie do Holandii,co prawda pogoda była nie najlepsza,ale nie przeszkodziło nam to w zwiedzaniu.
Z samego rana odwiedziliśmy słynny ogród Keukenhof,naprawdę magiczne miejsce,jako maniaczka kwiatów mogła bym tam chodzić cały dzień.

W tym roku sezon rozpoczął się 20 marca a kończy 17 maja,dokładnie w 2015 mija 125 od śmierci Van Gogha,dlatego też na jego cześć odtworzono jego portret oraz fragmenty obrazów  z tysięcy kwitnących tulipanów,mozaika ma 250 metrów kwadratowych.

Cały ogród jest prze ogromny,bardzo dokładne zwiedzanie na pewno zajęło by cały dzień,my niestety nie mogliśmy sobie pozwolić na całodzienny spacer po ogrodzie.

Niesamowite kolory,kompozycje,coś dla prawdziwych maniaków kwiatowych

Nowe buciki :P

Następnie wybraliśmy się do Amsterdamu

Trzeba przyznać,że Amsterdam to dość specyficzne miejsce,jak każdy dobrze wie jest tam mieszanka kulturowa i religijna.
Od samego przyjazdu tam czuć wszechobecną swobodę i luz.
Co mnie zniesmaczyło to  ogromny brud i sterty śmieci na ulicach.

No i ogrom rowerzystów,przed którymi trzeba wręcz uciekać aby przypadkowo nie zostać przez nich przejechanym.Cały czas się  zastanawiam czy piesi mają tam wg jakieś prawa.

Poniżej zdjęcia z muzeum Diamentów,do którego również  zawitaliśmy.

Co do Amsterdamu to idealne miejsce na weekendowy wypad z przyjaciółmi i dobra zabawę,lecz nie chciała bym tam mieszkać,chyba jednak za dużo się tam dzieje jak dla mnie.

Troszkę zdjęć z samego Amsterdamu

Z wiadomych przyczyn na ulicy czerwonych latarni zdjęć nie robiłam.
To dość specyficzne zjawisko widok młodych kobiet stojących w oknach swojego miejsca"pracy" i niemalże wyglądające jak manekiny w witrynach sklepu, co dziwniejsze ulica na wyciągnięcie reki sąsiaduje z kościołem hmm dość dziwne...

Trzeba przyznać,że Holandia to chyba najbardziej tolerancyjny kraj w świecie a na pewno w Europie.

To piękny Kraj,lecz w samym Amsterdamie jak już wspomniałam na pewno nie chciała bym mieszkać.Trochę za dużo tej swobody i tolerancji.

A wy jakie macie podejście do tak modnej dziś tolerancji?? Ja jestem osoba tolerancyjną lecz wszystko ma swoje granice.

1. Świetne zdjęcia ! :) Z tymi latarniami to mnie rozwaliłaś. Jeszcze niedaleko kościoła :D

1. Heh trzeba było widzieć moje zdziwienie,kiedy zobaczylam dom publiczny sąsiadujący z kościołem ,malo tego tak pielgrzymki chodzą :p

2. Zazdroszczę! Strasznie zazdroszczę. Chciałabym się tak kiedyś wybrać gdzieś z ukochanym na spontana :)
    A kwiaty boskie :D

I am Journalist

3. Fantastyczne kwiatowe obrazy !!! Dla mnie to kwiatowy raj !!! Chętnie wybrałabym się do Holandii podziwiać kwiatowe okazy....może jeszcze jakiś krótki rejs po kanale..!

4. Świetne zdjęcia :) Pozdrawiam ! :))

5. Pozazdrościć wycieczki :) Kwiaty na zdjęciach cudowne! Aż się ma wrażenie, że czuć ich zapach :)

6. Piękne zdjęcia i cudne ogrody :)
    I nowe buty też świetne ;)

7. nigdy nie byłam w Holandii

_____________________________
    minimalism&fashionblogger
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

8. Jak ślicznie wyglądają te zdjęcia z kwiatami :))

9. Holandia jest pięknym krajem. Miałam okazję przez tydzień mieszkać u holenderskiej rodziny i bardzo miło wspominam ten okres. Zdecydowanie mogłabym tam zamieszkać. Ogród kwiatowy przepiękny, sama chciałabym się w takim znaleźć. Rowerów faktycznie jest sporo, "moja" Holenderka nawet na imprezy do miasta jeździła rowerem, a kiedy ja przyjechałam brała mnie na bagażnik ;) Zawsze mnie zastanawiało jak oni potem odnajdują te swoje maszyny, bo dla mnie wszystkie wyglądały identycznie, a na rowerowych parkingach były ich setki. Mam nadzieję, że jeszcze tam wrócę. Pozdrawiam :)

1. Dokładnie,setki takich samych rowerów heh chyba tez bym się w tym nie odnalazla.

2. Dokładnie,setki takich samych rowerów heh chyba tez bym się w tym nie odnalazla.

10. Piękna wycieczka a to morze kwiatów powala.Bosko jak w bajce.Pozdrawiam cieplutko.

11. Szczęściara! Ja w Holandii byłam ale już po sezonie tulipanowym. Amsterdam polecam każdemu-przecież jest Wenecją północy:-)

1. To prawda, można odnieść ważenie ze jet się w Wenecji,zabytki i stare uliczki są cudne. :)

12. Super! Pozazdrościć! NIgdy nie byłam w Amsterdamie

13. Jakie cudowne kwiaty! Właśnie tak widzę Holandię we własnej wyobraźni ;)

14. No i super wycieczka, kwiatowe zdjęcia piękne!

15. Zazdroszczę:) Piękne miejsce :) Pozdrawiam :)

16. Jak pięknie:)

17. ale tam jest pięknie! super zdjęcia :) ♡

18. cudowne widoki :) chyba aż takiej złej pogody nie mieliście jak takie ładne zdjęcia wyszły :P

19. Rano kiedy byliśmy w ogrodzie,pogoda była cudna,później niestety bardzo mocno wialo a nawet w pewnej chwili złapał nas deszcz,lecz nie zniechęciło nas to :-)

20. ale tam wspaniale <3

Pozdrawiam i słonecznego weekendu życzę ;)
    Anru

21. Wow przepiękne widoki!!! To pole od razu skojarzyło mi się z polem w teledysku Sylwii Grzeszczak <3

22. ja jestem typową "konserwą" więc holenderska tolerancja to dla mnie zwykłe zdziczenie obyczajów itp.

23. Moim zdaniem przeginają z tą swobodą ;/ Też raczej nie chciałabym tam mieszkać.

24. Urzekające ogrody, morze kwiatów, pięknie :) Żadna skrajność nie jest dobra, ludzie wtedy mają niewłaściwe punkty odniesienia i najczęściej gubią się w tym, trudno odróżnić pozytyw od negatywu. Wycieczka ciekawa, nowe wnioski, obserwacje. Pozdrawiam.

25. już od jakiegoś czasu marzy mi się wycieczka do Holandii,więc zazdroszczę :D

26. Byłam w Holandii i w ogrodzie też. Magiczne miejsce podobnie jak Holandia :)