środa, 25 maja 2016

Zioła i witaminy wpływające na włosy.

Ostatnio pisałam o substancjach pochodzenia naturalnego a dziś chciałam napisać o witaminkach i ziołach dzięki którym włosy są zdrowe i zadbane.
Witaminy biorą udział w czynnościach organizmu umożliwiających życie i prawidłowe funkcjonowanie.Niedobór witamin powoduje pogorszenie się stanu włosów i skóry,tracą one połysk i mogą wypadać,a skóra nabiera skłonności do łojotoku lub jest wysuszona.

Dlatego witaminy dodaje się w celu:
-utrzymania równowagi skóry głowy
-poprawia kondycję skóry głowy
-leczniczym
Witaminy dzielą się na rozpuszczone w wodzi i tłuszczach.

Witamina A-wspomaga zahamowanie zaburzeń wzrostu włosów i ogranicz łupież
Witamina E- jest naturalnym antyutleniaczem,działa przeciw rodnikowo,nadaje włosom połysk.
Witamina D- reguluje prawidłowy wzrost wzrost włosów oraz pracę gruczołów łojowych.


Zioła stosowane do pielęgnacji włosów:
-kora brzozy
-rumianek
-pokrzywa
-lawenda- stymuluje krążenie krwi, oczyszcza
-nagietek lekarski-działa bakteriobójczo i przeciwzapalnie,usuwa łupież i stany zapalne skóry głowy,wzmacnia regeneruje.
-łopian-usuwa łupież ,wzmacnia cebulki



Istnieje szereg zastosowań do powyższych ziół jak np:
Napar z ziół który przygotowujemy identycznie jak herbatę lub
Odwar który uzyskujemy przez gotowanie części twardych roślin (kora,owoce,nasiona)
rozdrobnione rośliny zalewa się zimną wodą i gotuję ok 20 min po czym przecedzamy.

Macie swoje ulubione zioła które występują w produktach do włosów? ;-)

20 komentarzy:

  1. świetny post :) bardzo przydatny, zawsze pokrzywa <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pokrzywę i skrzyp w domowej płukance do włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oo do wiedziałąm się czego nowego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bardzo wazy i wartosciowy post, dziękuję :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może to złe co powiem, ale nie stosuję żadnych ziół ani witamin. Czasami, od czasu do czasu łyknę drożdże piwowarskie, ale to wtedy, gdy mi się przypomni.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię mieszanki ziołowe które piję i też płukam włosy :)
    Pokrzywa, skrzyp polny, szałwia, rumianek, nagietek coś jeszcze miałam w tej mieszance ale już nie pamiętam bo mam to w takim dużym zamykanym wiadereczku. Smakowo dziwne :P nie wiem czy na włosy działa bo krótko pije ale na trawienie rewelka :P

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zioła tylko wewnetrznie stosuję pijąc pokrzywę;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, bardzo przydatny w kwesti dbania o włosy :) A właśnie zaczynam starać się dbać o nie lepiej :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    Zapraszam do mnie, jeśli Ci sie spodoba zachęcam do obserwacji, będzie mi bardzo miło :*
    PS: odpowiadam na komentarze i obserwacje :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż sama mam ochotę przygotować taki napar :o

    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbować nagietka! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto też wzbogacić dietę we warzywa :D Od razu kondycja włosów się polepsza :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapisane :D Na pewno wzbogacę teraz swoją dietę.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  13. obecnie piję skrzyp i pokrzywę, mam nadzieję, że trochę wzmocnię włosy :)
    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładna nazwa bloga :) Jeśli chodzi o zioła to stosowałam kiedyś mgiełki z szałwii, pokrzywy, ale średnio mi się to spodobało, ponieważ moje włosy były suche po tym. Teraz wolę nie kombinować z tym.

    Obserwuję i zapraszam również do obserwacji mojego bloga jeśli Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja swego czasu brałam vitapil na włosy.
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od wielu lat stosuję zioła w mojej codziennej pielęgnacji i jestem bardzo zadowolona z efektów.
    https://e-zielarnia.eu

    OdpowiedzUsuń